29 Nisan 2024 Pazartesi

KAYA: “YAHYALI, YERYÜZÜNÜN SAKLI CENNETİ”

Yahyalı Kaymakamı Mehmet Kaya, Hunat TV mikrofonlarına özel açıklamalarda bulundu. Yahyalı turizmini de değerlendiren Kaya, 23 Eylül’de birincisi düzenlenecek olan Yahyalı Elma ve Turizm Festivali’ne Kayserilileri davet etti.

Yahyalı’nın yeni atanan Kaymakamı Mehmet Kaya Hunat TV mikrofonlarına özel açıklamalarda bulunarak Yahyalı’nın gündemini değerlendirdi. Yeşilköy Şelalesi yol yapım çalışmalarının Kayseri Valisi Gökmen Çiçek ve Büyükşehir Belediyesi koordinesinde devam ettiğini söyleyen Kaya, kendine has aroması ile ilgi gören Yahyalı elmasının da üretim potansiyelinin yüksek olduğunu da ifade ederek; “Yahyalı tabi Kayserimizin 16 güzide ilçesinden bir tanesi. Fakat bizim şöyle bir reklamımız var sayın belediye başkanımız Yahyalı’nın girişine bu sloganı asmış ‘Yeryüzünün Saklı Cenneti’ diyoruz Yahyalı’ya. Bana göre de Kayseri’nin en güzel ilçesi Yahyalı. Bunu hem doğal güzellikleriyle hem mevcut tüm potansiyeliyle ifade etmek istiyorum. Tarımıyla madenciliğiyle enerji sektörüyle ve turizmiyle şu an atağa kalktı önde olan bir ilçemiz bu anlamada tanıtım faaliyetlerine başladık. Yahyalı da birçok elma çeşitleri üretilir birçoğu da yabancı patentlidir bunların fakat Yahyalı’da üretildiği için Yahyalı elması olarak bilinmektedir. Fakat ‘gala’ dediğimiz yerli bir elma türü vardır ki ben ona göre yani benim tattığım en tatlı elmalardan biridir. Hatta şunu söylerim dünyanın en tatlı elması diyoruz Yahyalı elmasına. Totalde 100 bin ton üzerinde bir üretimimiz var bu bölgede” dedi.

“HER GEÇEN GÜN BEN YAHYALI’DA OLDUĞUM İÇİN ŞÜKREDİYORUM”

Yahyalı turizminin yüksek olduğunu ve ilçede gördüğü manzara karşısında her geçen gün Yahyalı’da olduğu için şükrettiğini söyleyen Kaymakam Kaya; “Sayın Valimiz Gökmen Çiçek beyefendinin yeni bir sloganı oldu biz de bu konu üzerinde yoğunlaştık. Yahyalı’ya ‘Şelaleler Diyarı Yahyalı’ olarak adlandırılmasını bu anlamda çalışmalar yapılmasını bizlere talimatlandırdı. Bölgemizde dünyanın en büyük 2. şelalesi olan Kapuzbaşı Şelalesi var. Bir ikincisi şu an saklı cennet olarak ifade edebileceğimiz Yeşilköy Şelalesi vatandaşlarımızın gidebileceği bir noktada değildi yolu yoktu fakat bölge tarafından bilinen bir şelaleydi. Bunu turizme kazandırma adına sayın valimizin yine talimatlarıyla Büyükşehir Belediyemizin, Yahyalı Belediyemizin çalışmalarıyla şu an oranın yolunu yapmak üzereyiz. Bitmek üzere inşallah orayı da turizme kazandıracağız. Yine tabiat parkımız ilçe merkezimize çok yakın 7 kilometre mesafede Derebaşı Şelalemiz bulunmaktadır, hepsine tabi defalarca gittim. Tabi her geçen gün ben Yahyalı’da olduğum için şükrediyorum. Çünkü her geçen gün hayret ediyorum. Bölgenin potansiyeline her geçen gün yeni bir şey görüyorum. Daha iki gün önce sayın belediye başkanımız ile Aksu Vadisi’ndeydik inanılmaz bir vadi herkese oraya gitmeyi tavsiye ediyorum. Vadinin devamında Hacer Ormanları başlar ve orada kar tünelleri de bulunur. 20 civarında kar tüneli bulunur doğa severlerin bu doğa yürüyüşçülerin vazgeçilmez uğrak noktalarından bir tanesi. Yakın zamanda ulusal basında gündeme geldi. Hacer Ormanları da yine tabi iddialı olacağım ama Türkiye’nin en iyi pos ormanları. Hacer ormanları, orada kampçılar bulunur. Kamping ortamı orada mevcuttur. Her yıl doğa severler oraya gelir ben henüz Hacer Ormanlarımıza gitmedim. Aksu Vadisi’ni gördüm nihayetinde. Şunu ifade etmek isterim ben Yahyalı’ya öncesinde sadece elmasıyla bilirdim. Yahyalı elmasıyla fakat az önce bahsettiğim gibi inanılmaz bir potansiyele sahip” şeklinde konuştu.

“ZAMANTI IRMAĞI’NDA RAFTİNG YAPTIK”

Geçtiğimiz günlerde Kayseri Valisi Gökmen Çiçek’in de rafting yaptığı bölgede hem amatör hem profesyonel parkurun olduğunu dile getiren Kaya; “Burada Sayın Valimiz Gökmen Çiçek’in katılımıyla Seyhan’ın en büyük kolu olan Zamantı Irmağı’nda rafting yaptık. Orası aynı zamanda Rafting Federasyonu tarafından ilan edilmiş bir hem amatör hem profesyonel parkurdur. Oraya sayın valimizin katılımıyla orda güzel bir rafting etkinliği yaptık. Bu da ulusal basında gündeme geldi. Bunun haricinde şunlara dikkat çekmek isterim. Yahyalı, Yahyalı’dan çok daha fazlası yani Yahyalı gerçekten bulunduğu konumu hak etmiyor. Çok daha fazla tanıtıma ihtiyacı var bu anlamda biz çalışmalarımıza inşallah gayretli bir şekilde devam ediyoruz” dedi.

“ELMA VE TURİZM FESTİVALİMİZE BEKLİYORUZ”

Bu yıl Yahyalı’da ilki düzenlenecek Yahyalı Elması ve Turizm Festivali’ne Kayserilileri davet eden Yahyalı Kaymakamı Mehmet Kaya, festivalde Yahyalı Cumhuriyet Meydanı’nda misafirlere elma ikramı yapılacağını da sözlerine ekleyerek; “Yahyalı elmasına dünyanın en tatlı elması diyoruz. Dolayısıyla bu anlamda bir festivalin yapılması da elzemdi. Bu sene ilki düzenlenecek. Birincisi düzenlenecek olan Yahyalı Elması ve Turizm Festivali adı altında yapılacak. Bu aynı zamanda bizim tanıtımımıza katkı sağlayacak hem Yahyalı’nın hem de Yahyalı elmasına katkı sağlayacak. Bölgede 8 tane soğuk hava deposu bulunmaktadır. 100 bin ton üretim vardır. Bölgede ciddi bir anlamda hem tarım noktasında istihdam sağlamaktadır. Hem de diğer sektörleri de etkileyerek 3-4 bin kişinin istihdamına katkı sunmaktadır. Ben sayın Ahmet Şafak’ı daha önce izleme fırsatım oldu sahnesi mükemmeldir. Tüm Kayserili hemşerilerimizi, Türkiye’deki tüm Yahyalıları 23 Eylül’de Yahyalı’ya birincisi düzenlenecek olan Elma ve Turizm Festivalimize bekliyoruz inşallah. Şenlik alanımızda elma hasadıyla başlayacak elmanın hasat dönemine denk getirdik. Daha sonrasında Cumhuriyet Meydanımızda tüm misafirlerimize elma ikramı yapacağız” dedi.