5 Mayıs 2024 Pazar

KAYMAKAM GÖÇER: “İNCESU GÖRMEYE, TANIMAYA DEĞER”

İncesu Kaymakamı Aydın Göçer, Hunat TV mikrofonlarına özel açıklamalarda bulundu. Göçer, Vali Gökmen Çiçek’in öncülüğünde ilçede turizm çalışmalarının başladığının altını çizerken, 16-17 Eylül tarihlerinde yapılacak Üzüm Festivali’ne vatandaşları davet etti.

İncesu Kaymakamı Aydın Göçer, ilçenin incisi Arasta Çarşısı’nda Hunat TV mikrofonlarına konuşarak ilçenin tanıtımında Vali Gökmen Çiçek’in etkili olduğunu ifade etti. Tarih ile günümüz modern yapılarının harmanlandığı Arasta Çarşısı’nda yerli ve yabancı ziyaretçilerin beğenisine sunulmak üzere çalışmaların hız kesmeden devam ettiğini ifade eden Kaymakam Göçer; “İncesu Kayseri’nin en güzide ilçelerinden bir tanesi. Oldukça köklü ve eski bir tarihe, maziye sahip. Şuan içinde bulunduğumuz lokasyon, Merzifonlu Kara Mustafa Paşa külliyesinin Arastası yani, bugünkü anlamı ile çarşısında bulunuyoruz. Yaklaşık biz üç aydır valimiz Gökmen Çiçek’in Kayseri’ye atanması ile birlikte ilimize büyük bir turizm atağı başlamış bulunuyor. Biz de kendi ilçemizde turizmi kalkındırmak, burayı turistlerin ilgisine ve beğenisine sunmak ve aynı zamanda ilçemizi tanıtmak için bir seferberlik halindeyiz. Bu şekilde devam ediyoruz. Burası 350 yıl önce, yaklaşık üç buçuk asır önce tarihin ve dönemin en modern AVM’si diyebiliriz. Yaklaşık 34 tane dükkanıyla bir tarafta kervansaray. O zamanın şartları ile yolculuk yapan insanların barınabildiği bir yer. Hemen yan tarafında çarşısı, diğer yanında cami, diğer yanında medrese ve yine aynı zamanda hamamdan müteşekkil bir külliye. Bu gerçekten 350 yıl öncesinde çok büyük bir kamu hizmeti. Ama bura bakıma muhtaç bir haldeydi. Büyükşehir Belediyesinin ekibi tarafından bakım onarım çalışmaları bir taraftan devam ediyor. Tamamlanacak daha güzel olacak bizler mesai arkadaşlarımız ile birlikte burayı biraz daha ilgi çekici bir hale getirmek için düşündük, taşındık bir eser ortaya koyalım dedik. İşte bu görmüş olduğunuz hasırlar zaten Sultan Sazlığı’nın, yine Kayseri’nin ürünleri bunları bizim öğretmen arkadaşlarımız ile birlikte boyadık. Güzel rengarenk şekiller verdik. Kokulu sabunlarımız ile yine Sultan Sazlığı’nın ürünü bu görmüş olduğunuz şeyleri yaptık. Güzel bir emek var. Güzel bir çalışma var. Arkadaşlarımız hakikaten gece gündüz demeden, benim görevim veya değil demeden büyük bir fedakarlık gösterdiler. Halkımızın da çok takdir ettiği bir şey ortaya çıktı. Henüz bitmiş değil hala burada yapılacak çok şey var. Burayı hak ettiği ilgi ve alakaya kavuşması için üzerimize düşen çok büyük görevler var doğrusu” dedi.

“İNCESU GÖRMEYE, TANIMAYA DEĞER”

İncesu ilçesinde tarihi yapıları koruyarak gelecek nesillere aktarılması gerektiğini belirten Göçer, Kayserilileri de ilçeye davet etti. İncesu ilçesinin tanımaya değer olduğunu ifade eden Göçer; “İncesu’ya gelsinler. İncesu görmeye, tanımaya değer. Burası her şeyden öte bize bir ecdat yadigarı. Bu bakış açısıyla bakmak lazım. 350 yıl az bir zaman değil. Buralar ayakta kalmış. Bugünlere kadar gelmiş. Bizlere düşen de buraya sahip çıkıp hem gençlerimize hem de nesillerimize ve insanlara tanıtmak. Medeniyetimizin bir parçası olan bu güzide eserlerimizi insanlığa tanıtmak. Şuan ilçemizde bir otel yok, ama bundan 350 yıl önce bir otelimiz varmış. Bunun bize aynı zamanda bir ufuk ve hedef koyması gerekiyor. Başta Kayserili hemşehrilerimiz olmak üzere herkese ve yerli yabancı turistlerimizin ilgisi bekliyoruz. Tarihimize sahip çıkmalarını, tanımalarını, tanıtmalarını onlardan bekliyoruz” şeklinde konuştu.

“16-17 EYLÜL’DE ÜZÜM FESTİVALİ’NE BEKLİYORUZ”

Üzüm denilince akla gelen yerlerden İncesu ilçesinde gerçekleşecek Üzüm Festivali’ne vatandaşları davet eden Kaymakam Aydın Göçer; “İncesu’yu geziyoruz diyoruz. Aslında bu sene benim ikinci bağ bozumum. Geçen sene tam bugünlerde başlamıştım galiba göreve. Tam bir sene olacak. Kayseri’nin genelinde bir üzüm kültürü var. İncesu’da da üzüm oldukça meşhur ve kıymetli bir şey. 16-17 Eylül’de üzüm festivalimiz olacak. Zara ve Kıraç burada konser verecekler. Buradan tüm ilgilileri ve müzikseverleri davet etmiş olalım. Sanatseverlere çağrımız olsun. Buyursunlar gelsinler hem İncesuyu görsünler hem de o konserlerden istifade etsinler istiyoruz. Heyecanlıyız, bekliyoruz” ifadelerine yer verdi.